پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118030
زندگي‌هاي دودي و قليان‌هايي با طعم مرگ/وقتي هيچ کس خطر قليان را جدي نمي گيرد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1531

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مدتي است که استعمال قليان به راحتي در حال جايگزين شدن به جاي مصرف سيگار است.برخلاف سيگار و قبيح بودن مصرف آن قليان کشيدن در بسياري از خانواده ها براي همه افراد با ممنوعيت مواجه نيست و حتي در اغلب موارد اعضاي خانواده با هم مباردت به کشيدن قليان مي کنند.

اثرات و تبعات ناشي از مصرف تنباکوي قليان بسيار فاجعه آميزتر و دردناکتر از سيگار است و علاوه بر مشکلاتي که براي سلامتي افراد به وجود مي آورد ضربات زيادي هم به اقتصاد خانواده ها مي زند چرا که قهوه خانه ها با فراغ بال و با قيمتهاي گزاف آن را عرضه مي کنند.

بر اساس اين گزارش،شايد ديگر نتوان قليان را ازتفريحات خانواده هاي ايراني جدا کرد ، تفريحي که هيچ سودي در ان ديده نميشود ؛ تفريحي که با جان انسانها انهم توسط خودشان صورت ميگيرد و از باختن لحظه لحظه زندگي لذت هم ميبرند.

دليل بي تفاوتي خانواده ها به قليان

روان شناسان دليل بي تفاوتي خانواده هاي ايراني به اثرات زيانبار مصرف قليان را رواج آن از قديم الايام مي داند که هيچ وقت هم با سرزنش مواجه نشده است.اين روزها يکي از دلايلي که منجر به جذب جوانان به سوي قليان شده، نداشتن مکان تفريح و نداشتن برنامه براي اوقات فراغت آنهاست.

سفره خانه هايي که قليان هم دارند بعضا در مناطق تفريحي و خوش آب و هوا هستند و همين مساله به طور ناخودآگاه اشتياق جوانان را براي استعمال قليان افزايش مي دهد. روي آوردن بر چنين خوشگذراني هاي ناشي از بيکاري و بي مسئوليتي بيشتر افراد است يعني فردي که در محيط خانه هيچ نوع مسئوليتي از او خواسته نمي شود فضاي زندگي اش را از اينگونه خوشي ها پر مي کند و براي تخليه رواني نيز در بين بسياري از خانواده ها بخصوص قشر مرفه محدوديتي وجود ندارد همي باعث مي‌شود اينگونه اقشار به چنين پديده اي روي مي آورند و اقشار متوسط و پايين هم از آنان پيروي مي کنند اين مسئله در بين دختران بيشتر جنبه «مُد» پيدا مي کند براي اينکه جلب توجه مي نمايند.

 قليان اجاره اي با کارت ملي در پايتخت

 يعض از مردم به حدي  به اين مهمان ناخوانده عادت کرده‌اند که حتي طاقت يک لحظه دوري از اين ابزار دودزا را ندارند ، به همين دليل با خريد قليان و آتش گردان و زغال به جاي صرف هزينه براي استفاده يک ساعته از قليان، خودشان بتوانند چه در خانه و چه در تفريح  و مسافرت به راحتي از اين ابزار به ظاهر تفريحي استفاده کنند.

استقبال مردم از قليان هاي شخصي و مسافرتي باعث شد که گسترش و افزايش مراکز فروش ابزار آلات مرتبط با قليان هم زياد شود و در نهايت اين روزها در صندوق بسياري از خودروهاي شخصي، ردپاي قليان و زغال پيدا مي شود.

مدتي است برخي از سودجويان در کمال تعجب و البته اهمال نيروي انتظامي با کشاندن قليان ها به اتوبان هاي اطراف پارکها اقدام به اجاره دادن قليان ها به مردم با قيمتي اندک کرده اند. اين افراد قليان هاي خود را از قهوه خانه ها بيرون آورده و در کنار خيابان ها به جوانان به قيمت ? تا ? هزار تومان اجاره مي دهند

 به گزارش دانا، امروزه مصرف قليان در اماکن عمومي نظير پارک ها، سفره خانه ها، بخصوص در مجاورت مراکز دانشگاهي و آموزشي فعال هستند و افراد اعم از زن و مرد در جمع هاي خانوادگي و دوستانه شروع به قليان کشيدن مي کنند بنابراين لازم است در بحث آموزش عمومي و فرهنگ سازي اعتبارات ويژه اي صرف شود تا استعمال اين مواد مضر به عنوان امري عادي و پذيرفته شده در جامعه تلقي نشود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html